Využití globálního čtení v iPodu

13. 4. 2012

Využití globálního čtení v iPodu

Mgr. Lenka Říhová, zástupkyně ředitelky Speciální základní školy
Poděbrady nám napsala:

Využíváme toho, že obrázky z Prvního čtení /dostupné na těchto stránkách/ děti dobře znají v papírové podobě a využívají je v běžném čtení. Ty samé obrázky používáme k tvorbě osobních čítanek v iPadech. Jiná aplikace nám umožní buď skládat slovo podle předlohy po písmenkách nebo ho přiřazovat k obrázku globálně. Aplikace je ozvučená, takže jak jednotlivá písmenka, tak celé slovo dítě může i slyšet. Jak to vypadá, můžete vidět na obrázcích. Výhodou je, že knížky jdou doplnit hlasovým záznamem (ikonka mikrofonu) a tak děti hledají slova i podle poslechu. Na vaše stránky odkazujeme i na našich kurzech, je s podivem, že je někteří speciální pedagogové vůbec neznají. Odkaz jsem vložila do tohoto článku, pokusím se co nejdříve uveřejnit článek, jak pracovat s vašimi obrázky...jen co mi čas dovolí . Skvělé na tom je, že manipulace s obrázky a písmenky je mnohem jednodušší i pro děti s tělesným postižením, které mnohdy nejsou schopny papírový obrázek vzít do ruky...na iPadu stačí lehce přetáhnout.

Díky za vaši práci.