Řeč rukou – Znak do řeči

Autorky: Libuše Kubová a Renata Škaloudová

Učební pomůcka s metodikou určená k podpoře vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením podle RVP pro obor vzdělání ZŠ speciální, třetí díl volné řady pomůcek pro alternativní komunikaci. Znak do řeči je praktický návod vedoucí ke zvládnutí účinného flexibilního a dostatečně otevřeného komunikačního systému znaků, který lze libovolně upravovat pro potřeby konkrétního žáka (klienta) a který oproti jiným obdobným systémům nepotlačuje přirozený řečový rozvoj. Publikaci mohou využít nejen učitelé a vychovatelé, ale i rodiče a všichni ostatní, kteří přicházejí do styku a pracují s jedinci, kteří mají obtíže s tvořením slov nebo různá další omezení, která jim komunikaci velmi ztěžují.

Formát A4, rozsah 64 listů s přebalem. 1. vydání. Naše cena s DPH 211,60 Kč

Nakladatelství Parta

 

Využití globálního čtení v iPadu

Mgr. Lenka Říhová, zástupkyně ředitelky Speciální základní školy Poděbrady nám napsala:

Využíváme toho, že obrázky z Prvního čtení /dostupné na těchto stránkách/ děti dobře znají v papírové podobě a využívají je v běžném čtení. Ty samé obrázky používáme k tvorbě osobních čítanek v iPadech. Jiná aplikace nám umožní buď skládat slovo podle předlohy po písmenkách nebo ho přiřazovat k obrázku globálně. Aplikace je ozvučená, takže jak jednotlivá písmenka, tak celé slovo dítě může i slyšet. Jak to vypadá, můžete vidět na obrázcích. Výhodou je, že knížky jdou doplnit hlasovým záznamem (ikonka mikrofonu) a tak děti hledají slova i podle poslechu. Na vaše stránky odkazujeme i na našich kurzech, je s podivem, že je někteří speciální pedagogové vůbec neznají. Stránky i-sen.cz - Vhodné obrázky do aplikací. Další informace naleznete na našem webu i-sen.cz, pokusím se co nejdříve uveřejnit článek, jak pracovat s vašimi obrázky...jen co mi čas dovolí :). Skvělé na tom je, že manipulace s obrázky a písmenky je mnohem jednodušší i pro děti s tělesným postižením, které mnohdy nejsou schopny papírový obrázek vzít do ruky...na iPadu stačí lehce přetáhnout.

Díky za vaši práci.

Využití globálního čtení v iPodu 1 Využití globálního čtení v iPodu 2 Využití globálního čtení v iPodu 3

Využití globálního čtení v iPadu

Mgr. Lenka Říhová, zástupkyně ředitelky Speciální základní školy
Poděbrady nám napsala:

Využíváme toho, že obrázky z Prvního čtení /dostupné na těchto stránkách/ děti dobře znají v papírové podobě a využívají je v běžném čtení. Ty samé obrázky používáme k tvorbě osobních čítanek v iPadech. Jiná aplikace nám umožní buď skládat slovo podle předlohy po písmenkách nebo ho přiřazovat k obrázku globálně. Aplikace je ozvučená, takže jak jednotlivá písmenka, tak celé slovo dítě může i slyšet. Jak to vypadá, můžete vidět na obrázcích. Výhodou je, že knížky jdou doplnit hlasovým záznamem (ikonka mikrofonu) a tak děti hledají slova i podle poslechu. Na vaše stránky odkazujeme i na našich kurzech, je s podivem, že je někteří speciální pedagogové vůbec neznají. Odkaz jsem vložila do tohoto článku, pokusím se co nejdříve uveřejnit článek, jak pracovat s vašimi obrázky...jen co mi čas dovolí . Skvělé na tom je, že manipulace s obrázky a písmenky je mnohem jednodušší i pro děti s tělesným postižením, které mnohdy nejsou schopny papírový obrázek vzít do ruky...na iPadu stačí lehce přetáhnout.

Díky za vaši práci.

Nabídka výukových materiálů pro žáky základní školy speciální

Na těchto materiálech se odbornou a metodickou supervizí podílely autorky těchto webových stránek Jana Pešková a Krista Hemzáčková. Pracovní listy pro výuku čtení využívají globální i sociální čtení, pracovní listy pro výuku psaní velmi zdařile doplňuji Hůlkovou písanku podrobným rozpracováním průpravných a uvolňovacích cviků.

Více informací a možnost objednání na svitani.cz

 

 

 

 

Čteme obrázky – procesní schémata, Krista Hemzáčková a Libuše Kubová

29. 1. 2012

Čteme obrázky – procesní schémata, Krista Hemzáčková a Libuše KubováUčební pomůcka Čteme obrázky – komunikační systém tvořený návodnými kresbami – procesními schématy je 2. dílem volné řady pomůcek pro alternativní komunikaci. Obsahuje rovněž metodiku a doporučení pro výuku sociálního čtení s využitím procesních schémat. Procesní schémata  jsou tvořena soubory zobrazených strukturovaných činností. Jsou především určena žákům s mentálním postižením různého stupně, žákům s postižením v oblasti autistického spektra a žákům s narušenou komunikační schopností. Lze je využít také v chráněných dílnách, v chráněném bydlení i v domovech pro osoby se zdravotním postižením.

Procesní schémata obsahují tematické oblasti: Osobní hygiena (13 činností); Práce v domácnosti (16 činností); Vaření, stolování (13 činností); Žijeme ve společnosti (7 činností); Jednoduché pracovní postupy (11 činností). Formou jsou volné pracovní listy, které lze upotřebit podle individuálních potřeb žáka (klienta). Počet zobrazení je ovlivněn složitostí struktury procesu. Jednotlivé obrázky nejsou opatřeny žádným textem, lze je však doplnit podle schopností a potřeb tak, aby pojmenování zobrazení odpovídalo úrovni rozumových schopností žáka (klienta). Důležité části v černobílém obrázku jsou zvýrazněny širší linií. Soubor ilustrovala Jitka Müllerová.

Formát A4, rozsah 62 listů s přebalem. 4. vydání. Doporučená cena 218 Kč.

Nakladatelství PARTA, s.r.o.

 

Řeč obrázků – piktogramy, Libuše Kubová

29. 1. 2012

Řeč obrázků, Libuše Kubová, nakladatelství PartaUčební pomůcka Řeč obrázků, komunikační systém tvořený obrázkovými symboly – piktogramy je 1. dílem volné řady pomůcek pro alternativní komunikaci. Soubor 765 piktogramů na 51 listech je rozdělen do tematických celků: rodina; části těla; věci osobní potřeby, oblečení, nábytek, vybavení; nářadí; školní potřeby a činnosti; domácí práce; kuchyně, nádobí; koupelna; potraviny, pokrmy, pečivo, nápoje; živočichové; hračky; příroda, zahrada, počasí; sport, volný čas, hudba; pocity; povolání; doprava, dopravní prostředky; domov, život ve městě; činnosti; opak, odlišnosti, stavy, otázky; umístění; počítání; různé; roční období, měsíce, dny v týdnu, tvary.

Učební pomůcka obsahuje i metodickou příručku, která poskytuje učitelům a všem dalším zájemcům popis komunikačního systému a souhrn pokynů k výuce a používání piktogramů. Nechybí ani praktické náměty a podněty k výuce čtení pomocí piktogramů, dále pak i 13 obrazových příloh, které prezentují vybrané praktické ukázky práce s piktogramy přímo ve výuce i možnosti dalšího jejich využití. Piktogramy jako jazykový program usnadňuje komunikaci a rozvoj řeči u dětí i dospělých s mentálním či vícenásobným postižením.

Formát A4, rozsah 51 listů s přebalem. 1. vydání. Doporučená cena 218 Kč.

Nakladatelství PARTA, s.r.o.

 

SET UČEBNIC METODIKY REHABILITAČNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU

Metodiky vzdělávání  žáků dle Rehabilitačního vzdělávacího programu (určena pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením)

Učebnice najdete na na stránce svitani.cz

 

Učební materiály pro výuku žáků praktických škol dvouletých

Učebnice najdete na na stránce svitani.cz

Učební materiály, v nichž se uplatňují prvky sociálního čtení, hůlkové písmo i sociální počty a které jsou zamýšleny i pro studenty s obtížemi ve čtení, psaní i počtech. Jako odborné konzultantky se na jejich tvorbě podílely Jana Pešková a Krista Hemzáčková.

  • DÍLENSKÉ PRÁCE
  • PRÁCE NA ZAHRADĚ
  • ÚKLIDOVÉ PRÁCE
  • RODINNÁ A ZDRAVOTNÍ VÝCHOVA - NIŽŠÍ ÚROVEŇ
  • RODINNÁ A ZDRAVOTNÍ VÝCHOVA - VYŠŠÍ ÚROVEŇ
  • ÚDRŽBA A ŠITÍ 1
  • ÚDRŽBA A ŠITÍ 2